שאלות נפוצות - לידים לעסקים
ייצור לידים באמצעות קידום אורגני באינטרנט הוא מודל שיווקי מצוין לבעל עסק או בעל מקצוע המעוניין להגדיל את מערך הלקוחות ולקבל פניות שוטפות באופן יומיומי. במאמר זה ננסה לענות על שאלות נפוצות בתחום.
האם ניתן לייצר לידים בכל תחום באמצעות קידום אורגני?
התשובה היא כן. ניתן לייצר לידים לכל תחום באמצעות קידום מושגים הקשורים לתחום באינטרנט. כמות הלידים שתגיע תלויה בכמות החיפושים החודשית הממוצעת ובקידום מילות החיפוש הרלוונטיות המרכזיות הנוגעות לתחום. ישנם תחומים אשר קיימת בהם תחרות גדולה וקשה יותר לקדם את מילות המפתח. לידים מתחום זה לרוב יהיו יקרים יותר מתחום אחר שקל יותר לקדם אותו.
האם כל ליד שמגיע יכול להיסגר?
הממוצע הרווח בנוגע לסגירות לידים הוא 1:10, זאת אומרת על כל 10 לידים שיגיעו יסגר 1. ישנם תחומים שיחס ההמרה הוא נמוך יותר או גבוה יותר אך אם אתם מציעים עסקה שלא ניתן לסרב לה סביר להניח כי יהיו לכם סגירות ביחס המרה נמוך יותר.
האם כל ליד הוא ליד פוטנציאלי?
אנחנו רוצים להניח כי כל ליד הוא פוטנציאלי אך סביר להניח כי מתוך כלל הלידים יגיעו גם אנשים שירצו רק לשאול ולקבל פרטים על העבודה שלכם ועדיין לא יהיו בשלים להפוך ללקוחות. אנשים אחרים ירצו לקבל הצעת מחיר לשם השוואה ולא בטוח כי יחזרו אליכם. מתוך הכלל הזה נמצאים גם לקוחות פוטנציאלים הפונים אליכם על מנת לסגור את העסקה. מומלץ לנהל רשימה של כלל הלידים המגיעים עם הערות. ישנם אנשים שיפנו אליכם ובעוד חודש חודשיים אם תחזרו אליהם, תיסגר גם מולם עסקה.
מה מחירו של ליד?
מחיר ליד נקבע בהתאם לשווי הליד המקובל בתחום. את שווי הליד מודדים באמצעות רמת הקושי לקידום התחום, מחירו של קליק ממומן בתחום ופרמטרים נופים כמו קידום, עלויות טלפוניה וכדומה.
מה היתרון בקניית לידים לעסקים?
קניית לידים ממוקדים ואיכותיים לתחום שלכם למעשה מביאה את הלקוח הפוטנציאלי שכבר מתעניין בשירות שלכם עד אליכם. מודל שיווקי זה ממוקד ומבצע את משימת הפילוח עד לרמת האזור בו אתם פועלים כך שאחוז סגירת העסקה הוא גבוה בשונה למשל בשיווק לקהל הרחב שלא תמיד מגיע בדיוק לקהל היעד שלכם.
כמה לידים מגיעים ביום מקידום אורגני באינטרנט ?
כמות הלידים המגיעים בכל יום, משתנה מתחום לתחום בהתאם לכמות החיפושים ולתוצאות החיפושים הרלוונטיים. ככל המושגים מקודמים יותר בגוגל כך כמות הלידים תהיה גבוהה יותר בהתאמה לכמות החיפושים היומית. תחום שיש בו כמות חיפושים גדולה והוא מקודם בתוצאות ראשונות בגוגל, יכול לייצר בין 20-30 לידים ביום. כמות חיפושים בינונית תביא כ-8-11 לידים ביום. תחומים שאין בהם חיפושים רבים והתחום מאד מקודם יביאו בין 1-2 לידים ביום.
באיזה תצורה מגיעים לידים?
לידים לעסקים באמצעות קידום באינטרנט מגיעים באמצעות פנייה טלפונית של הלקוח המנותב ישירות אליכם או לחילופין באמצעות טפסי צור קשר באימייל הכוללים שם הפונה, טלפון, אימייל ותוכן ההודעה.
מה ייחודו של ליד בלעדי?
ליד בלעדי הוא ליד שמגיע ישירות לבעל המקצוע ורק אליו. מודל זה בניגוד להפצת לידים לכמה בעלי מקצוע, מבטיח אחוז סגירה גבוה יותר ללא תחרות מול בעלי מקצוע נוספים.
כיצד ניתן למדוד את כמות הלידים הנכנסים?
אנו נמצאים בעידן שבו הכל שקוף והכל מדיד. כל ליד שנכנס נרשם והמערכות היום יודעות למפות שיחות שנענו, שיחות שלא נענו, משך הזמן שנמשכה כל שיחה, להתריע כאשר שיחה לא נענית וכדומה.